Burning Crusade
.:Burning Crusader:.
Od doby, kdy byly síly Burning Legion poraženy na Mount Hyal, již uplynulo několik let a národy Azerothu od té doby obnovily své zničené životy. S novou silou vyrážejí hrdinové Hordy i Aliance na průzkum nových zemí a dokonce pronikají i za Temný Portál, aby prozkoumali nové sféry ležící za naším světem. Najdou tam spojence nebo nepřátele? Jaká nebezpečenství a jaké poklady na ně čekají? A jak se zachovají, až zjistí, že poražení démoni se chystají vrátit a obnovit hrozivou Burning Legion?
O uplynulém víkendu proběhla v kalifornském městě Anaheimu taková... Velká a nápadná akce jménem Blizzcon. A kromě mnoha jiných událostí zde byl oficiálně představen datadisk pro MMORPG World of Warcraft, jehož příběh uvádí předchozí odstavec. Dokonce byla možnost si WoW:BC na chvíli zahrát. Co nového nabídne? Jak vypadají nové mapy a nové možnosti? Na tyto otázky jsme se pokoušeli najít odpovědi i my...
Základní novinkou bude možnost dosáhnout až 70. úrovně, s čímž souvisejí i nové talenty a schopnosti, které by se měly v datadisku objevit – a samozřejmě i nová monstra a nové lokace, questy, předměty...
Přibude zde i jedna profese – Jewelcrafting. Nové lokace najdete jak v podobě míst a dungeonů ve starém známém Azerothu, tak i v Outlands, které leží za portálem. Mimochodem, Outlands... Bude se jednat o zničené zbytky Draenoru, domovského světa Orků. Ten byl zničen během druhé války Aliance a Hordy, když se tehdejší vůdce Hordy Ner’zhul pokoušel otevřít portál do jiné dimenze, kterým by mohl uprchnout před postupujícími silami Aliance.
Kromě všech zmíněných novinek přibudou dvě nové rasy – jedna za Hordu a jedna za Alianci. Ta pro Alianci dosud nebyla oficiálně oznámena, ovšem Horda dostane svoji vlastní verzi Elfů – údajně kvůli jejich popularitě, aby se podařilo nějak vyrovnat nevyvážené rozložení sil (potažmo hráčů) mezi oběma stranami. Tito noví Blood Elves byli dříve součástí Aliance, ale poté, co byli obviněni z provozování démonických praktik, spojili se s Hordou při dobývání Outlands.
Blood Elves se budou moci stát priestem, warlockem, magem, warriorem, hunterem a roguem. Navíc mají dvě rodové schopnosti – Mana Tap a Arcane Storm. Mana Tap je instantní kouzlo, které z cíle vysaje část jeho magické energie a na sesilateli vytvoří Arcane auru. Ta vydrží 10 minut a je možné ji mít na sobě naráz až třikrát. A s Arcane aurou souvisí druhá rodová schopnost Blood Elfů. Pomocí Arcane Storm se totiž dají Arcane aury přeměňovat v magickou energii (v případě warriora v rage a v případě rogua v energii) – konkrétně z jedné aury je možné získat 12-140 many. Obě kouzla mají navíc velmi malý cool down, čili bude možné je velmi účinně spamovat.
Výchozím městem této nové rasy bude Quel’thelas; město podobné a přeci rozdílné od Teldrassilu, patřícího night elfům. Quel’thelas vypadá na první pohled mnohem živěji a barevněji – převládají zde zejména oranžové a červené odstíny. Tomu odpovídá i vzhled Blood Elfů, kteří nejsou tak pobledlí jako jejich teldrassilští protějšci.
První dojmy hráčů hovoří i o tom, že monstra v Quel’thelasu jsou zcela nové modely. WoW obecně hodně staví na recyklaci modelů nestvůr, kdy jednu a tutéž potvoru lze potkat po celém světě v desítkách velikostních a barevných mutacích, z nichž každá reprezentuje samostatný druh nepřítele. Zdá se však, že tento nedostatek si uvědomili i samotní Blizzardi a snaží se s ním něco udělat.